GY.I.K. : Gyakran ismételt kérdések |
Gyakran ismételt kérdések
Mismanc, Krorz 2010.12.28. 16:27
Összeszedtünk néhány dolgot ami gyakran felmerül egy Mitsubishi Starion működésével kapcsolatosan. Ha esetleg valamit kihagytuk vagy van észrevételetek az jelezzétek nekünk.
Gyakran ismételt kérdések!
Akkumulátor:
Gyári előírás: 12V 35Ah
Javasolt:12V 55Ah-tól ami befér.
Olajak:
Motor: 10W40 Mobil1 2000X1 Ezt ajánlják a szervizben is.
Tartósabb igénybe vétel esetén 10W50 vagy 10W60
Mennyiség: 3,5 liter
Olajszűrő: 0,5 liter
Váltó: 75W85 vagy 75W90
Mennyiség: 2,3 liter
Difi: 75W90
Mennyiség: 1,3 liter
Kormány szervó: Automata váltó olaj.
Mennyiség: 0,9 liter
Fék: Gyár szerint DOT3. A sokat fejlődött olajaknak köszönhetően ez a minimum. DOT4 vagy DOT5,1
Kuplung: DOT3
Hűtő folyadék: 8,65 liter túlfolyótartállyal együtt.
Lehetőség szerint fagyálló, mivel jobban hűt mint az ioncserélt víz önmagában és segít a vízpumpa kenésében.
Hűtési rendszer nyomása:0,75-1,05 BAR
Termosztát nyitása: 88C fok
Gumik, felnik:
Az első szériás 4 csavaros aggyal rendelkező Starionok gyári kerékméretei:
Felnik: 4x114.3, 14x6J, ET 18
Gumik: 195/70R14 (gyárilag Michelin XWX), nyomás 2,1 BAR
Pótkerék: T125/70D15, nyomás 4,2 BAR
A későbbi 5 csavaros verzió adatai:
Felnik: 5x114.3, 15x6J, ET 18
Gumik: 215/60R15 (eredetileg Bridgestone Potenza), nyomás 2,1 BAR
Pótkerék: T125/70D15, nyomás 4,2 BAR
A „legújabb” widebody modellek adatai:
A pótkerék minden esetben T135/90D15, nyomás 4,2 BAR
Normál változat:
Első felnik: 5x114.3, 16x7J ET 18
Hátsó felnik: 5x114.3 16x8J ET -10
Első gumik: 205/55R16, nyomás 1,9 BAR
Hátsó gumik: 225/50R16, nyomás 2,5 BAR
SHP (Sport Handling Package) csomaggal szerelt változat:
Első felnik: 5x114.3, 16x8J ET 18
Hátsó felnik: 5x114.3 16x9J ET 0
Első gumik: 225/55R16, nyomás 1,9 BAR
Hátsó gumik: 245/50R16, nyomás 2,7 BAR
Tömítések:
Hengerfejtömítésnél vigyázzatok nehogy Ajusa kerüljön bele.
A többi lehet Ajusa.
Légtelenítés:
Kormány légtelenítés menete:
1:Tartály feltöltött állapotban legyen
2:Az autó eleje legyen felemelve úgy, hogy a két első kerék a levegőben van.
3:Gyújtó trafóból a kábel legyen kihúzva.
4:A kormány tekerjük a két vég állás között és közben tekertessük a motort az önindítóval. Elég ezt 2x meg csinálni.
5:Autót le kell engedni.
6:A légtelenítőcsavarra rá kell húzni egy gumi csövet. A másik végére egy tartályt amibe az olaj folyhat.
7:Gyújtó trafóba a kábelt vissza kell dugni. Légtelenítőcsavart fellazítani.
8:Motort indítsuk be és hagyjuk alapjáraton járni. Pár perc és a csavart meg húzhatjuk.
Fék, kuplung:
Ezeket nem részletezem mert ugyan úgy kell mint a többi autónál.
Turbó:
TC06-11A
TC05-12A
TD05-12A
Ezek mind előfordultak Starionon. Persze más turbót is lehet használni.
Nyomaték lehúzás:
Hengerfej: 3 lépésben
1: 30-50Nm
2: 70Nm
3: 100Nm
500km megtétele után érdemes utána húzni. A hengerfej csavarokat cserélni ha esetleg megnyúltak.
A csavarok meghúzási sorrendje:
TŰZFAL
Szelephézag:
Szívás: 0,15 Forró
Kipufogás: 0,25 Forró
Kompresszíó nyomás: 9-10,5 BAR
Olajnyomás:
Az olajnyomás akkor megfelelő ha a képen jelölt értékek között van:
Gyújtás:
Gyújtás sorrend:1-3-4-2
kompresszió viszony:
2000cm3 I/C:7,6 minimális oktán szám:98
2600cm3 I/C:7,0 minimális oktán szám:95
Gyertya:
NGK B7ES
Denso W22ESR-U
A gyertya hézag: 0,7-0,8mm
ECU:
A gyári ECU egy nem programozható, mai szemmel viszonylag keveset tudó egység, akármilyen komolyabb tuninghoz cserélni kell egy programozható egységre.
Intercooleres modellek…
part #.......YR.TRANS....Model..From...To.....TSB#.....ID.Mark
MD120197.....89.M,A......ESI....06/87..Finish..............E2T13677
MD120197.....88.M,A......ESI....06/87..Finish..............E2T13677
MD106394.....87.M........ESI....06/86..05/87
MD110007.....86.M........ESI....02/86..05/86..M86232
MD101177.....86.M........ESI....10/85..01/86..M86151..E2T13673
MD090798.....86.M........ESI....12/84..09/85...............E2T13671
MD090798.....85.M........ESI....12/84..09/85...............E2T13671
Nem intercooleres modellek...
MD111820.....87.A,M......LE......06/86..05/87
MD110005.....86.M........LE.......02/86..05/86..M86232
MD101175.....86.M........LE.......06/85..01/86..M86151
MD096214.....85.M........ES,LS..02/85..05/85..M86151
MD084582.....85.M........ES,LS..03/84..01/85..M84088..E2T13481
MD084582.....84.M........ES,LS..03/84..01/85..M84088..E2T13481
MD071084.....84.M........ES,LS..06/83..02/84
MD061093.....83.M........ES,LS..Start..05/83
MD110006.....86.A........LE.......02/86..05/86..M86232
MD101176.....86.A........LE.......06/85..01/86..M86151
MD096215.....85.A........LS,LE..02/85..05/85..M86151
MD084583.....85.A........LS,LE..12/83..01/85..M84028
MD084583.....84.A........LS,LE..12/83..01/85..M84028..E2T13482
MD069516.....84.A........LS,LE..06/83..11/83
Ettől függetlenül egy kis plusz info:
Seller Atti |
MD109963 |
E2T32771 |
|
Intercooler |
Galambos Attila |
MD110007 |
E2t13693 |
|
Intercooler |
Deejaylg |
MD076551 |
E2T32773 |
1986 |
Intercooler |
Mismanc |
MD041932 |
E2T30371 |
1982 |
Nem intercooler |
Krorz |
MD066668 |
E2T30372 |
1983 |
Nem intercooler |
Ablaktörlő lapát mérete:
Első: 50cm-55cm-ig.
Néhány tanács:
Kérdés:
Az Autó meg állt és hiába indítok nem indul.
Válasz:
Üzemanyag szint ellenőrzése, gyújtás kábel ellenőrzése, Akkumulátor csatlakozóinak ellenőrzése, biztosítékok ellenőrzése. Ha minden jó akkor meg kell nézni,hogy az AC-pumpa dolgozik-e. Ha az is működik akkor nagyobb baj is lehet.
Kérdés:
A motor jár de nagyon egyenletlen és erőtlen.
Válasz:
Rossz minőségű üzemanyag, fals levegőt szív. Nézd végig a vákum csöveket a szívósor körül.
|