Attis- Mitsubishi Starion.Nem mindennapi autóról van itt szó nem fut szemben minden utca sarkon. A Klub oldal azért jött létre,hogy össze tudjuk hozni a megmaradt gyöngyszemeket. Pár mondatban meg próbálóm le írni hogy milyen Verdáról van szó. Csak a saját Starionom-ról tudok nyilatkozni ezért nem minden Starion-nak ugyan az a félépítése. Ha valaki meg akarja osztani a saját véleményét meg a típusát akkor Itt megteheti.
Típusa: Mitsubishi Starion EX 1982-es évjárat. A motortérben egy 2.0 literes soros 4 hengeres ECI turbó (132KW) 180LE 4G63-T/C motor gondoskodik, ami a Japánoknak egyik legjobban eltalált motorról van szó. Az erősebbik motor változata a 6-csavarós lendkerék van benne. Továbbá egy MHI tc06-11a típusú turbó feltöltőt kapott és egy Intercooler is gondoskodik a levegő visszahűtéséről.
Extrák az autón: 5-ponton állítható ülés és kézre eső váltó, ami egy 5-sebeségű manuális váltót jelent elektromos ablak manuális klíma, tárcsafékek elől-hátul,sport dob hátul,HKS lefújó szelep stb... 260-ig kalibrált óra, fordulatszámmérő és nem utolsó sorban turbónyomás óra.A gyorsulás hihetetlennek tűnik mivel hogy 0-100 Km/h -7-8 mp kell hozzá. Végsebeségröl nem nyilatkozóm mivel nem volt még alkalmam ki próbálni. Változtatás a kocsin az első szakáll szélesítése (3.5cm) habár elég alacsony volt úgy is. És a felni fekete színre fújása történt. Továbbiakban nem szándékozok változtatni a külsején, mert nem karácsonyfa A tuningolást csak a motor térben tudom el képzelni, mert ott még lesz is változás.
Műszaki adatok: Hengerek száma- 4 soros OTTÓ motor központi befecskendezés.Lökettérfogata 1997 -Teljesítménye 132 KW azaz 180 LE 5.500/perc ez gyári adat de most rá lett pöckölve Nm-280-fölött van 5000/perc turbó nyomás végleges állása 1.2 bár de itt már le tilt. Az eredeti dugók nem bírnák ez már túlzás neki így vissza lett állítva 1-bár ra -üzemanyag minimális oktánszám 98 de ilyent már nem találni úgy hogy marad a POWER 100-as -Gyújtásrendszer TSZ-i Üzemanyagrendszer- BOSCH 2-db injektor befecskendezés -Alapjárat fordulatszám 850/perc +- 50 -Gyújtógyertyák eredeti Champion RN4C -AC-Pumpa 6.5 bar nyomással de nem feltétlenül van szükség ekkora nyomásra -Motor olaj SHELL 10W40-es van benne de Mindenki saját felelősségére olyant használ amilyent akar akkumulátor 75Ah mert sokszor jól jön.
Szervizelés: Mivel hogy nem nagyon értenek hozzá, ezért nem szívesen bízom másra. Én magam szoktam szerelni meg (mismanc) klubtársammal, ha rá ér.
Az úton maradását és tartását elöl 225/50-16 colos és hátul 225/55-16 colos gumik biztosítják ami egy 16-collós 8J széles felni 5x114.3 csavarok tartanak. Az autó alatt sport rugók vannak a jobb út tartása és leültetése véget, ezért keményebbnek tűnik, mint az eredeti de sajnos nem a magyar utakra tervezték ezeket a kocsikat. Az itt leírt dolgok az én autóm felszereltsége és váltóztatása. Továbbiakban Nem vállalók felelősséget, ha valaki változtat a saját kocsiján, és nem válna be neki.
|
Üdv! mindenkinek,legfőképpen Attis-nak.
Nagyon jó érzés volt elolvasni amit ahogyan irtál az autódról!.
Röviden én egy 86 os celica ST-t hajtottam,amit egy starionra váltottam.
Egyértelműen igen,de 1 évet vártam a szakikra és bár nagyrésze meglett és forgalomban is van,de hiányosságok vannak még bőven.
Lentiben vettem Benewfy-felhasználótól....:)
Szerintem amúgyis csak azért adták el nekem mert látták nem egy suhi vagyok aki nem értékelne egy ilyen gépet.
Ami lényegében történt vele az:kasztni munka,alvázvédelemmel,ezüstről citromsárga szin,gyertyacserék,egyéb apróságok.
Szándékozom az üléseket,stb finomitásokat megcsináltatni,illetve amit magam tudok.
Olvasgattam amiket lehetett igy hirtelen,és sok hasznosat leltem itt.
Ami még nem okks:turbónyomás óra,benzin tank mutató,most éppen az első ablaktörlő gondolt egyet és nem töröl,illetve az első fényszórók sötétek de hogy mi az oka még éppen nem tudom.